14 comments on “what next ?

  1. As for me, if the company doesnt pay we well according to my performance and skill, well… maybe for the next few months i’m already working for new company.

    Even if they tries to hold you by increasing the salary (sometimes around 50%). Man… that is really not cool at all. If you were able to pay me that much, why you not do it before i talk about resignation. That means you are not taking a good care of your employees.

    We got to be different from any others, quality that surpass any other guy looking for a job. If not, we cant talk much about salary because its like trading, you offers your skills for actualization and cash.

    If you got a really cool skills, you might get offers flooding from many companies.

    If not, just take any offers available, so you get a chance to learn something useful and get skilled around that field.

    Its true that company is looking for experienced people with awesome skills. Graduation title doesnt worth anything without experience and skills. So keep on learning lads.

    –IT guy and motorcycle enthusiast–

  2. I would blame de el presidente they have got every luxurious means to run this country yet spoil it all

  3. sekarang yg jago jilat pant*t bos aja , kariernya melesat..

    yang gampang cewek, asal bos senang karier melesat..

    yg nggak mau diperbudak…jadilah pengusaha…:D

    walaupun jualan bakso, jadi bos…

    Piss

  4. beban hidup makin berat tapi kenapa angka inflasi seperti tidak mencerminkan?
    adakah kesalahan/kesengajaan dalam menentukan komponen penentu inflasi?

    angka inflasi menjadi penting karena pendapatan berpatokan paad angka tersebut.

  5. yg nganggur ngomongnya susah nyari kerjaan.. lah ini gw nyari staff malah susah bener..dipanggil aja dari 10 yg dipanggil paling yang bener bener dateng cuma 2, itu juga ternyata ngga langsung sesuai spek setelah dites dan di interview.. kalo udah punya kerjaan sih masih masuk akal ngga mau dateng, yg baru lulu dan masih nganggur aja banyak yang belagu… kantor kudu yang bagus, gaji gede, fasilitas banyak, kerjaan ringan, qualifikasi kalo bisa cuma baca tulis aja biar tambah enteng kerjaannya…ini nyata lho, pengalaman pribadi gw ngerekut orang… ngga gampang nyari karyawan.. selain spec yg kurang, karakter nya juga kurang…

  6. Pengalaman!! 😀
    benar jika persaingan semakin sengit sekarang, bahkan dengan teman sendiri, saya juga merasa begitu meski lahir di awal 90′, dan masuk dunia kerja di tahun 2008.
    terus berharap bisa memiliki rumah sebelum usia 30. 😀

  7. life is a competition, mate.. in every aspect, in study, work, and of course love ahaha.. just make sure we have ability to compete.. Car, house, and married are too basic, it’s just the minimum.. make sure to grab one good bike, atleast, into our garage.. ahaha.. that’s a good life..

Comments are closed.